Koniec z nudnymi prezentami! Drukuj Email
Wpisany przez W.P.   
piątek, 21 listopada 2014 11:30

Koniec z nudnymi prezentami!

Wszyscy chyba pamiętamy "śmieszne" prezenty, którymi zostaliśmy obdarowani z okazji naszych osiemnastych urodzin. Prawdopodobnie sami nie byliśmy lepsi i wchodzącym w dorosłość znajomym wręczaliśmy z uśmiechem wykrzywione kubki, piszczące kwiaty i inną chińską masówkę, z którą... no właśnie. Po co komu prezent, z którym nie wiadomo, co zrobić?

 

Era gumy, plastiku i tandetnych "dzieł sztuki" ze sklepu "Wszystko za 5zł" powoli odchodzi do lamusa. W dobie Internetu i znajomych oznaczających nas w postach na Facebook'u kupowanie tego typu prezentów to już po prostu obciach. Chcemy się pokazać - zawsze, wszędzie i przy każdej nadarzającej się ku temu okazji, a trudno chyba o lepszą reklamę naszej osoby, niż solenizant zachwycony z prezentu, jaki od nas otrzymał.

No właśnie - tylko co się teraz kupuje? 

Odpowiedź brzmi - czas. Jeżeli ktoś jeszcze chwali się tym, co posiada w domu (no chyba, że "przy okazji"), to w internetowym półświatku uchodzi już od dawna za gbura i prostaka. Lans przyjął formę bardziej subtelną - teraz swoje posiadanie podkreślamy nie poprzez "spójrz, co mam", ale "spójrz, co robię!".

Co to oznacza w praktyce? Zdjęcie ze skoku na bungee sprawia, że uchodzimy za odważnych i czerpiących z życia pełnymi garściami. Podobnie postrzegana jest jazda samochodem sportowym czy kurs nurkowania. Warsztaty z tematyki zdrowego odżywiania sprawią, że będziemy postrzegani jako "odpowiedzialni za swój los - od samiuśkich podstaw!", natomiast kurs ikebany uczyni z nas osoby uduchowione i dostrzegające coś, czego nie dostrzegają inni. 

Że sami nie wiemy, o co chodzi, to inna bajka - ważne, że nasi fejsbukowi znajomi widzą, jak bardzo kreatywnie/aktywnie/odpowiedzialnie spędzamy nasz wolny czas, a (co najważniejsze!), że nas stać na pomysłowość...

...lub stać na to kogoś, kto nas tym czasem obdarował! Korzyści są tutaj zdecydowanie obustronne - obdarowana osoba czuje się wyróżniona, natomiast obdarowywany reklamowany jest jako osoba, którą stać na kreatywność.